inregistrare     uitat parola  
  utilizator:  
   parola:  
  
Pot fi membri ai Colegiului Inaltilor Functionari Publici
persoane numite in una dintre urmatoarele functii publice:
Prefect, Subprefect,
Secretar general din ministere sau organe de specialitate
ale administratiei publice centrale,
Secretar general adjunct din ministere sau organe de specialitate
ale administratiei publice centrale,
Inspector Guvernamental
     

Ultima actualizare - 12-03-2013 :

 Ședința Consiliului Director al Colegiului Înalților Funcționari Publici Snagov, 06 – 07.03.2013... Dezvoltarea performanţelor inspectorilor guvernamentali în realizarea programului de guvernare... Untitled Document   Președintele Colegiului Înalților Funcționari publici, D-l Ioan Ghica, în temeiul prevederilor art. 25 din Statutul Colegiului, a convocat Consiliul Director într-o ședință de lucru în care a fost dezbazbătută o temă deosebit de importantă și actuală: „Dezvoltarea performanţelor inspectorilor... mai mult


Ultimul subiect pe Forum
postat in data de 23-04-2014 :

 Adunarea Generala a membrilor Colegiului Inaltilor Functionari Publici - programata 25.04.2014 - in jud Harghita... Dragi colegi,Deoarece drumul de acces catre Statiunea Lepsa este impracticabil datorita ploilor si lucrarilor nefinalizate,  Adunarea Generala a membrilor Colegiului Inaltilor Functionari Publici va avea loc vineri, 25.04.2014, ora 16, la Cabana Istvan din satul Borzont, com... mai mult


Comentariu recent - 04-09-2012 :

 ...test... mai mult


Adrese utile:

 Preşedenţia României

 Guvernul României

 Secretariatul General al Guvernului

 Parlamentul României

 Ministerul Administraţiei şi Internelor

 Prefecturi din România

 Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici

 

 

 

 

 

 

 

Întâlniri de lucru în cadrul asociaţiei

  Comunicate de Presă  
  Anunţuri  
  Întâlniri de lucru  

 

Ședința Consiliului Director al Colegiului Înalților Funcționari Publici Snagov, 06 – 07.03.2013



    

Dezvoltarea performanţelor inspectorilor guvernamentali în realizarea programului de guvernare



       
 

Președintele Colegiului Înalților Funcționari publici, D-l Ioan Ghica, în temeiul prevederilor art. 25 din Statutul Colegiului, a convocat Consiliul Director într-o ședință de lucru în care a fost dezbazbătută o temă deosebit de importantă și actuală:

„Dezvoltarea performanţelor inspectorilor guvernamentali în realizarea programului de guvernare, în special creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene, care să reprezinte 50 la sută până la sfârşitul anului 2013 şi 80 la sută până în anul 2015”.

          Oaspetele de onoare a fost ministrul Fondurilor Europene, Eugen Orlando ­Teodorovici. Împreună cu ministrul s-a aflat şi secretarul general al ministerului, Lilian Onescu care, ca fost prefect şi subprefect, a depus eforturi pentru realizarea şi reuşita întrunirii. Au participat Cătălin Chiper, secretar de stat în M.A.I. pentru relaţia cu prefecţii, şi Eugen Coifan, secretar de stat şi preşedinte al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum și doamna Lavinia Nemeș - director ANFP. 
          În deschiderea ședinței d-l Ioan Ghica a arătat că cheltuirea fondurilor europene se face sub responsabilitatea Comisiei Europene, care a pus la punct un întreg sistem de verificări și bilanțuri pentru a se asigura că banii sunt gestionați în conformitate cu ”principiul bunei gestiuni financiare”, prevăzut, printre alte reglementări, de Regulamentul Consiliului nr. 1605/2002, aplicabil bugetului general al UE. Acest principiu impune celor care gestionează fonduri europene să depună toate eforturile pentru a obține cea mai bună valoare posibilă în urma cheltuirii acestor fonduri.
          Punerea în aplicare  a acestui principiu presupune definirea unor obiective verificabile, care trebuie să fie urmărite prin indicatori de performanță măsurabili, fără de care nu se poate trece de la o gestiune axată pe mijloace la una axată pe rezultate.
În cazul nerespectării acestui principiu Comisia va recupera sumele plătite în exces, din eroare sau cheltuite în scopuri frauduloase. Statele membre sunt responsabile în aceeași măsură în protejarea intereselor financiare ale UE.
          În continuare d-l Ioan Ghica a precizat că, în bună măsură, rezultatele slabe în absorbția fondurilor structurale și de coeziune, precum și nemulțumirile oficialilor europeni, au drept cauză neaplicarea sau   necunoașterea acestui principiu. În România este suficient să respecți legislația în vigoare, în UE mai trebuie respectate și unele principii prevăzute în reglementările europene.
          D-l Ministru Eugen Teodorovici a spus celor prezenți următoarele: „În ultima şedinţă de guvern am obţinut o victorie, în sensul că pentru luna martie am primit o sumă rezonabilă pentru proiectele operaţionale şi pentru a plăti facturile la zi către beneficiarii finali. Este vorba de 1,2 miliarde lei, iar săptămâna viitoare, vreau ca banii să fie deja la toate ministerele şi să se facă plăţile, iar în aproximativ o lună să se întoarcă banii de la Comisia Europeană. Pentru ministerul nostru ar fi deosebit de important să vă avem alături pe dumneavoastră, inspectorii guverna­men­tali, pentru a ne atinge ţinta de absorbţie a fondurilor, în care vă rog să credeţi, pentru că este foarte posibil s-o realizăm.   
          În perspectiva regionalizării, va trebui să ­creăm nişte structuri regionale competente pentru partea de achiziţii publice, pentru a putea descentraliza o parte din aceste atribuții. De asemenea, toate informările din teritoriu pe care le primeşte Ministerul Administraţiei şi Internelor ne-ar fi şi nouă foarte utile. Intenţionez să stabilim cu dumneavoastră, inspectorii guvernamentali, un canal eficient de comunicare şi informare din fiecare judeţ unde acţionaţi, în ceea ce priveşte toate proiectele cu finanţare europeană. Este necesar să fim informaţi atunci când are loc un blocaj, şi să vedem modul în care poate fi soluţionat, eficient şi în timp cât mai scurt. 
          Va exista, pentru fiecare judeţ în parte, o fişă cu toate proiectele publice majore, pe transporturi, mediu, programul operaţional regional, etc. Dacă anul acesta nu realizăm 6,5 miliarde euro facturi plătite către beneficiari, diferenţa o pierdem. Faţă de ce a fost până anul trecut, este o sumă foarte mare, dar lucrurile încep să se mişte, am băgat „în priză” structurile de management. Până la finalul lunii aprilie a.c., trebuie să verificăm toate proiectele depuse care nu au primit răspuns din 2010 încoace, cum ar fi cele pentru IMM-uri. Până la finalul acestei perioade trebuie să spunem da sau nu fiecărui proiect, astfel încât cele aprobate să intre la finanțare imediat. Pe POSDRU sunt cereri de rambursare neverificate, aflate la diferite niveluri de management, în valoare de aproximativ 1,3 miliarde lei. Sunt bani pe care beneficiarii îi aşteaptă. Calculele mele arată că, în prima parte a lunii aprilie, putem să trimitem Comisiei Europene cereri de rambursare de jumătate de miliard de euro. Mai puţin bine stăm la programele pe Transport şi Competitivitate, unde s-au găsit probleme la proiectele aflate în derulare. Trebuie să convingem Comisia Europeană că am îndreptat toate neregulile apărute- conflicte de interese, fraude etc. Proiectele care vor fi găsite cu astfel de probleme, vor fi eliminate de la finanţare. Vom tăia în carne vie. 
          Axa de IMM-uri, care era la Ministerul Economiei, se deleagă către Agenţiile de Dezvoltare Regională, care vor fi organisme intermediare. În luna iunie a.c. vrem să deblocăm programele pe Transport şi Competitivitate. Programul Operaţional Regional este cel mai avansat, dintre cele suspendate, şi sperăm ca luna aceasta să fie deblocat şi să înceapă să vină banii de la Comisie. 
Până prin luna iunie a.c., sperăm să avem aproximativ 3 miliarde de euro intraţi în ţară, adică mai mult decât cele 2,5 miliarde euro prevăzute în buget ca sume reîntoarse de la Comisia Europeană. La finalul acestui an, România va fi un model pentru toată Europa.”



p5-  admin, 12-03-2013   

 

Şedinţa Colegiului Înalţilor Funcţionari Publici



    

Piatra Neamţ, 25.11.2012



       
    Sâmbătă și Duminică (24 - 25.11.2012) a avut loc ședința Consiliului Director al Colegiului Înalților Funcționari Publici. 
    Au participat: d-nii Lucian Simion, Gabi Panaitescu, Radu Tămășoi, Radu Renga și Ioan Ghica.  Invitaţi speciali: d-na Neli Dobrilă, d-l Claudiu Șerban și d-l Ilie Mitea.

     Cuvântul de deschidere al preşedintelui colegiului IFP, dl Ioan Ghica:

Dragi colegi,

În contextul iminenţei reforme administrative (a se vedea declaraţia Premierului Victor Ponta din data de 20 noiembrie a.c., la Realitatea TV) consider că acţiunile noastre ar trebui direcţionate şi către ceea ce înseamnă FUNCŢIA PUBLICĂ în sens larg, deoarece reorganizarea administrative-teritorială, pe cale de consecinţă, va atrage şi modificări importante în legislaţia care reglementează acest concept.
În momentul de faţă funcţia publică este definită la art. 2 alin. 1 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici ca fiind „ansamblul atribuţiilor şi responsabilităţilor, stabilte în temeiul legii, în scopul realizării prerogativelor de putere publică de către administraţia publică centrală, administraţia publică locală şi autorităţile administrative autonome.”
Până la intrarea în vigoare a Statutului funcţionarilor publici, noţiunea de funcţie publică o regăsim în Constituţia României alături de alte două noţiuni care nu sunt definite în legea-cadru arătată mai sus : „funcţia publică de autoritate” şi „funcţia de reprezentare profesională salarizată în cadrul organizaţiilor cu scop comercial”. Astfel, art. 104 din Constituţie (devenit art. 105 după republicare) prevede că funcţia de membru al Guvernului este incompatibilă cu exercitarea altei funcţii publice de autoritate, cu excepţia celei de deputat sau de senator. Mai departe textul constituţional stabileşte incompatibilitatea cu funcţia de reprezentare profesională salarizată în cadrul organizaţiilor cu scop comercial. Aşa fiind, de lege ferenda se impune o mai clară definire a noţiunilor arătate, deoarece se creeză confuzii între noţiunea de funcţie publică (funcţionar public) şi noţiune de demnitate publică (demnitar), mai ales că noţiunea de "demnitate publică" nu este definită în niciun act normativ.
Am arătat doar o mică parte din multitudinea de argumente care conduc la necesitatea stringentă de modificare şi completare a legislaţiei privitoare la funcţia publică.



p4-  admin, 27-11-2012   

 

Şedinţa Colegiului Înalţilor Funcţionari Publici



    

Murighiol, 7 septembrie 2012



       

            În zilele de 6 - 9 septembrie 2012, în complexul Puflene Resort din localitatea Murighiol, judeţul Tulcea, membrii Colegiului Înalţilor Funcţionari Publici s-au intalnit într-o sesiune de lucru a cărui obiectiv general a fost stabilirea noului cadru în care asociaţia îşi va desfăşura activitatea. Urmare a schimbării titulaturii din "Asociaţia Înalţilor Funcţionari Publici - Inspectori Guvernamentali" în "Colegiul Înalţilor Funcţionari Publici" si deschiderea asociatiei pentru toate categoriile de inalti functionari publici cu statut definitiv, actualul preşedinte al asociaţiei, dl Ghica Ioan şi predecesorul său, dl Simion Lucian - Eduard, au prezentat noul Statut şi noul Regulament de Organizare si Functionare al Colegiului Înalţilor Funcţionari Publici.

                Pe ordinea de zi a sesiunii au fost şi dezbaterile pe marginea unor propuneri legislative cum ar fi modificarea și completarea H.G. 341/2007 sau modificarea Legii nr.188/1999 privind Statutul Funcționarilor Publici cu privire la statutul categoriei de înalţi Funcţionari Publici .
            În vederea creşterii vizibilităţii si reprezentativităţii asociaţiei  s-au discutat diverse  strategii după care s-a propus şi s-a supus la vot participarea cu propuneri din partea Asociatiei pentru membri în  Comisia de recrutare şi Comisia de soluţionare a contestaţiilor a Înalţilor Funcţionari Publici .   
            Invitaţi speciali la această sesiune au fost dna Georgeta Gavrilă, prefectul municipiului Bucureşti şi dl Eugen Coifan, preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. Preşedintele ANFP a felicitat  membrii asociaţiei pentru iniţiativă, a împărtăşit din experienţa agenţiei pe care o conduce şi a asigurat de tot sprijinul pentru viitoarele acţiuni ale colegiului invitând reprezentanţi ai acestuia să participe alături de colectivul ANFP la formularea propunerilor de modificare a legislaţiei corespunzatoare Înalţilor Funcţionari Publici .
      Prefectul capitalei, dna Georgeta Gavrilă manifestându-şi intenţia de a deveni membru al colegiului, a ţinut să precizeze că asociaţia va avea o foarte mare nevoie de vizibilitate. Şi ca trebuie să se ţină cont de opiniile rezultate din interiorul acesteia, atât de sfera politică cât şi de cea guvernamentală. A propus ca următoarea adunare a asociaţiei să aibă loc la Bucureşti unde să fie invitaţi şi miniştri sau lideri ai mişcării politice din Romania. O problemă pe care d-na prefect o consideră extrem de importantă la care şi asociaţia trebuie să reflecteze, este sensul în care se îndreaptă rolul şi autoritatea prefecturilor din România, atât faţă de instituţiile publice, dar şi din perspectiva unei viitoare regionalizări. Diminuarea în ultimii ani a instrumentelor, a bugetului, a logisticii de care un prefect dispune ca reprezentant al guvernului în teritoriu, este sursa generării unor fenomene administrative din ce în ce mai greu de controlat în rândul autorităţilor publice locale, cu consecinţe negative în viaţa socială şi economică. Urmează o perioadă de campanie electorală în România în vederea alegerilor parlamentare in care  Colegiul ar trebui să profite de acest timp, să-şi atragă mai mulţi membri si sa pregateasca propuneri legislative pe care sa le propuna noului Parlament.

Ciuscoiu Cornelius prezinta site-ul CIFP            Ciuşcoiu Cornelius - PFA pentru realizare şi administrare de website-uri şi baze de date - a prezentat în cadrul aceleaşi întâlniri, site-ul oficial al asociaţiei disponibil la adresa www.colegiul-ifp.ro. Site-ul a fost recunoscut şi apreciat încă de la lansare de către membrii colegiului ca fiind un  instrument indispensabil de comunicare între aceştia, dat fiind faptul că sunt răspândiţi pe tot teritoriul ţării, dar şi ca o resursă principală de promovare a intereselor colegiului.
             Administratorul site-ului a pus accentul îndeosebi pe Forumul portalului alcătuit din două secţiuni, una publică şi alta dedicată membrilor înregistraţi. Accesul permanent la forum şi la facilităţile lui (cum ar fi sistemul de fişiere publice şi partajate, alertele pe e-mail la atingerea de anumiţi indicatori, formularele inteligente), pot înlătura barierele distanţei şi a timpului şi să adune instantaneu pe membri la masa virtuală a conlucrării. S-a distribuit manualul de utilizare şi s-au descris paginile aplicaţiei cu meniurile aferente. Însă ca acest portal să devină la modul real un laborator de studiu colectiv şi un suport de promovare, depinde în cea mai mare măsură doar de membrii Colegiului Înalţilor Funcţionari Publici.
             



p3-  admin, 10-09-2012   

 

Adunarea Generala a Asociatiei Inaltilor Functionari Publici - Inspectori Guvernamentali



    

Bâlea, 1 iulie 2012



       

   La adunarea generala a Asociatiei Inaltilor Functionari Publici - Inspectori Guvernamentali din data de 01.07.2012 de la Complexul Transfagarasan s-au stabilit urmatoarele:

- Modificarea Statutului Asociatie;
- Deschiderea asociatiei pentru toate categoriile de inalti functionari publici (prefecti, subprefecti, inspectori guvernamentali, secretari generali, secretari generali adjuncti) care au statut definitiv si care sunt supusi mobilitatii;
- Modificarea structurii Consiliului Director a asociatiei astfel: presedinte (intotdeauna inspector guvernamental), 5 vicepresedinti (1 prefect, 1 subprefect, 1 inspector guvernamental, 1 secretar general, 1 secretar general adjunct), secretar si 3 membrii;
- Au fost alesi urmatorii colegi:
       Presedinte: Ghica Ion (inspector guvernamental)
       Vicepresedinte: Simion Lucian (prefect)
       Vicepresedinte: Panaitescu Gabriel (subprefect)
       Vicepresedinte: Sighinas Marcela (inspector guvernamental)
       Vicepresedinte: Carcei Iulia (Secretar General)
       Vicepresedinte: -liber- (Secretar General Adjunct)
       Secretar: Dumitrescu Constantin
       Membrii: Radu Renga; Radu Bud; Radu Tamasoi

- Perioada mandatului este de 2 ani;

- S-a votat schimbarea denumirii asociatiei pentru care s-a solicitat rezervare: Colegiul Inaltilor Functionarilor Publici sau Asociatia Nationala a Inaltilor Functionari Publici urmand a va comunica rezervarea;

- Modificarea Actului Constitutiv in corelare cu modificarile aprobate pentru statut;

- Noul Consiliu Director va intra in functiune din septembrie cand predarea mandatului se va face la intalnirea asociatiei de la Tulcea.
- A fost prezentat si site-ul web al asociatiei care va intra efectiv in functiune de la 01.08.2012 cu toate modificarile aprobate.
- Participarea a fost statutara respectiv 21 membrii din 34.



p2-  admin, 06-08-2012   

 

Întâlnirea membrilor asociaţiei



    

Bucureşti - Mogoşoaia, decembrie 2011



       

    Ordinea de zi a sedintei Asociatiei Inaltilor Functionari Publici – Inspectori Guvernamentali 

 – Demersurilor efectuate de AIFP-IG pentru apararea drepturilor si intereselor inaltilor functionari publici – inspectori guvernamentali. 

 – Recuperarea in instanta a drepturilor salariale pierdute - propunere; 

 –  Atragerea de fonduri la asociatie – cota CAS; 

 –  Program de activitate pentru 2012;

 – Propuneri - Probleme organizatorice. Concluzii.



p1-  admin, 20-06-2012   


© Colegiul Inaltilor Functionari Publici - 2017